دعا برای بلند مرتبه شدن و رفع فقر


دعا برای بلند مرتبه شدن و رفع فقر

امام رضا علیه ‏السلام می‏فرماید: هر کس نام «العلی» را بسیار بگوید و بدان مداومت نماید، قدرش بلند گردد؛ و اگر شخص غریب به خواندن این اسم مداومت نماید با آبرو به وطن خویش برگردد.

 

جهت از بین بردن فقر

امام رضا علیه ‏السلام می‏فرمایند: شخصی به امام صادق علیه ‏السلام از فقر شکایت کرد؛ حضرت ‏فرمودند: هر وقت صدای اذان را شنیدی تو نیز مانند موذن اذان بگو

مکارم الاخلاق، ص 348

 

 

ختم سوره حمد برای رسیدن به آرزوها

 

 

 

از امیر المؤمنین علی علیه السلام نقل شده است:
«
اگر رزق و روزی و ثروت زیادی می خواهی و دوست داری از هر بنده و آزادی بی نیاز باشی و به زودی به آرزوهایت برسی و از غل و غش و حیله در امان باشی؛ پس «فاتحة الکتاب» را بخوان که اسرار عجیبی در ان نهفته است. برای رسیدن به آرزوها و حاجت هایت ، این سوره را در پنج نوبت(صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا) 100 مرتبه تلاوت کن.
پس ٱنچه که از عزت و مقام و حرمت می خواهی، به ٱن می رسی، و ٱن عزّتی که هیچ وقت تغییر و با حادثه های زمان کاستی پیدا نمی کند و نیز توفیق و خوشحالی مداوم به تو می رسد و از همه شرها و ناراحتی ها و ضررها در امانی. هیچ وقت تو را گرسنگی و برهنگی و جدایی یار نمی رسد، و هیچ کس به تو برای امر و نهی مسلط نمی شود، و در حفظ الهی هستی و به ٱرزوهایت در زندگی می رسی.پس اگر این ختم را همیشه ادامه دادی، شخصی به عنایت الهی به سوی تو می ٱید و تو را از دیگران بی نیاز می کند.
این طور شروع می کنی:
پس از نماز صبح 30 مرتبه سوره حمد را می خوانی؛ بعد از نماز ظهر 25 مرتبه و بعد از نماز عصر 20 مرتبه و بعد از نماز مغرب 15 مرتبه و پس از نماز عشاء 10 مرتبه حمد را می خوانی.

در روایتی از امام صادق علیه السلام می خوانیم: قرائت سوره حمد موجب شفای همه بیماری ها به جز مرگ است

امام صادق علیه السلام فرمودند: هرکس که بیماری به او برسد و هفت بار سوره حمد را بر خود بخواند، آن بیماری و درد از او برطرف می شود و اگر چنین نشد آن را هفتاد بار بخواند و من ضمانت می کنم که عافیت می یابد

 

 



 

دعا برای خلاصی از قرض و تنگدستی

 

 


در روایت آمده حضرت رسول فرمود :

آیا دلالت نکنم شما را بر سوره ای که

حین نزول آن هفتاد هزار فرشته آن را تشییع می کردند

و عظمت آن ما بین آسمان و زمین را فرا گرفت

گفتند : بلی یا رسول الله

فرمود آن سوره اصحاب کهف است

هر که آن را روز جمعه بخواند

هر عملی که از این جمعه تا جمعه ی دیگر

( غیر از حق الناس ) کرده حقتعالی بیامرزد با سه روز زیادتر

در روایتی از حضرت پیامبر ص وارد شده است:«آیا به شما خبر ندهم به سوره ای که عظمت آن آسمان و زمین را پر کرده است و کسی که این سوره را بنویسد نیز عظمتی این چنین دارد

و هر کس این سوره رادر روز جمعه قرائت نماید خداوند گناهان او را تا جمعه آینده می آمرزد...»

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم ، به قرائت 10 آیه آخر سوره کهف و حفظ کردن آنها سفارش نموده و فرمودند: هر کس به این سفارش عمل کند از فتنه دجّال در امان خواهد ماند.

و هر که آن را بخواند بهشت رود

و هر که آخر آن را حفظ کند

روز قیامت بر سر او نوری درخشان باشد

و خداوند نوری به او دهد که تا به آسمان رسد

و او را از شر دجال نگهدارد

احمد بن هلال از عیسی بن عبدالله از پدرش از امیرالمؤمنین علیه السلام روایت کرده که فرمودند: «هیچ بنده ای نیست که آیه (قل انّما انا بشر مثلکم... را تا آخر سوره کهف ) بخواند جز اینکه برای او نوری کشیده شود از خوابگاهش تا خانه کعبه و چنانچه خود از اهل حرم است برای او نوریست تا بیت المقدس.

 

از حضرت امام صادق(ع) منقولست

هرکس سوره کهف را بنویسد و در شیشه سر تنگ نهد

و آنرا در منزل خود نگه دارد

از درویشی و وام خلاص شود

و او و اهل و عیالش محتاج نشوند

و هیچ کس نتواند به او بدی برساند.

هر که جهت قرض آن را بنویسد

در شیشه ی سر تنگی در خانه اش گذارد

از قرض و پریشانی برهد .

 

منبع : شفاء خانه قران

 

 

 



 

ذکرهاى موثر در دنیا و آخرت

 

 

 

 

امام باقر(علیه‌السلام) فرمودند: شخصى به نام شبیه هذلى، حضور پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) آمده و عرض کرد: اى پیامبر خدا! پیرمردى هستم که سنم بالا است و کارهایى مانند نماز، روزه، حج و جهاد را که قبلا انجام می‌دادم، اکنون نمى‌توانم انجام دهم. اى رسول خدا! سخنى به من بیاموز که ثواب خداوند را نصیبم سازد و بر من آسان گیر اى رسول خدا!

حضرت فرمودند: سخنت را تکرار کن و او تکرار کرد. و به همین ترتیب تا سه بار سخن خود را تکرار کرد. آنگاه پیامبر(صلی الله علیه و آله) به او فرمودند: اطراف تو هیچ درخت و گلى نبود، مگر این که دلشان به حالت سوخت و برایت گریه کردند. پس از نماز صبح ده بار بگو «سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ»؛ (خداى بزرگ را منزه می‌دانم و به ثناى او مشغولم و هیچ توان و نیرویى جز با یارى خداى بزرگ بلند مرتبه بزرگ نیست) که همانا خداوند بزرگ با این ذکر تو را از کورى، دیوانگى، جذام، فقر و زیر آوار ماندن محفوظ مى‌دارد.

عرض کرد: اى رسول خدا،این ذکر براى دنیا بود، براى آخرت چه؟ پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمودند: اَللّهُمَّ اهْدِنى مِنْ عِنْدِکَ وَ اَفِضْ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِکَ وَ انْشُرْ عَلَىَّ مِنْ رَحْمَتِکَ وَ اَنْزِلْ عَلَىَّ مِنْ بَرَکاتِکَ؛ (خداوندا! مرا از جانب خود راهنمایى نما و از فضل خویش بهره‌مند ساز، از رحمت خود بر من فرو ریز و از برکات خود بر من نازل فرما.)

حضرت صادق(علیه‌السلام) فرمودند: این دستورات را گویى او با دستانش گرفت و رفت. آنگاه پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: بدانید که همانا اگر او در روز قیامت بیاید و این اذکار را عمدا ترک نکرده باشد، خداوند هشت در بهشت را به روى او باز مى‌کند که از هر درى که خواست وارد شود

 

 

 



سوره کهف برای رهایی از قرض و فقر

 

 


از حضرت امام صادق(ع) منقولست هرکس سوره کهف را بنویسد و در شیشه سر تنگ نهد و آنرا در منزل خود نگه دارد از درویشی و وام خلاص شود و او و اهل و عیالش محتاج نشوند و هیچ کس نتواند به او بدی برساند. منبع : شفاء خانه قران 

در روایت آمده حضرت رسول فرمود آیا دلالت نکنم شما را بر سوره ای که حین نزول آن هفتاد هزار فرشته آن را تشییع می کردند و عظمت آن ما بین آسمان و زمین را فرا گرفت گفتند بلی یا رسول الله . فرمود آن سوره اصحاب کهف است هر که آن را روز جمعه بخواند هر عملی که از این جمعه تا جمعه ی دیگر ( غیر از حق الناس ) کرده حقتعالی بیامرزد با سه روز زیادتر و نوری به او دهد که تا به آسمان رسد و او را از شر دجال نگهدارد و هر که آن را بخواند بهشت رود و هر که آخر آن را حفظ کند روز قیامت بر سر او نوری درخشان باشد هر که جهت قرض آن را بنویسد در شیشه ی سر تنگی در خانه اش گذارد از قرض و پریشانی برهد .

 

 



دعا برای بدست آوردن علم غیب

 

 

 

باید به مدت ۳ شب قبل از خواب

۴۰ بار سوره قدر را بخوانید

این کار باعث می شود  روزی زیاد شود

و تا حدودی علم غیب بدست بیاورند

 

 

 


برچسب‌ها: دعا برای بدست آوردن علم غیب, خواص سوره قدر, دعا در سه شب متوالی, دعا برای افزایش رزق و روزی, دعا هنگام خواب

[ جمعه ۸ اسفند۱۳۹۳ ] [ 8:11 AM ] [ فریبا• ]

آرشیو نظرات

خواص ذکر الواسع

 

 

 

اگر معیشتش کم باشد اسم الواسع

را بر خاتم ( نگین انگشتر ) یا کاغذ نوشته و پیش خود نگهدارد

در روز اسم را تکرار کند خدا روزیش را زیاد کند

 

 

 



سوره ی فاطر برای دفع اجنه و برای بخت گشایی و برای فروش کالا

 

 

هر کس سوره فاطر را بخواند

از شر اجنه و شیاطین نجات یافته

خداوند به عمر او برکت می دهد.

 

 

 

برای بخت گشایی

آیه ۴۱ سوره فاطر

بمدت ۴۰ روز

روزی  ۴۰  مرتبه خوانده شود

 

 


هر گاه کالای شما کساد شود

این آیه را بر کالا بخوانید انشاءالله مشکل حل میشود:

یَرْجونَ تِجارَةً لَنْ تَبورَ (سوره فاطر آیه ۲۹)

"
امید تجارتی دارند که هرگز زیان و زوال نخواهد یافت."

 

 

 



تحصیل علوم بر او آسان شود با این دعا

 

 

 

هر کس در روز پنج شنبه سیصد مرتبه این دعا را بخواند:

بسم الله الّرحمن الّرحیم

مَن کانَ یُریدُ العِزّةَ فلِلّهِ العِزّةُ جَمیعاً (سوره فاطر آیه 10 )

نزد علماء و فضلاء عزیز شود.

تحصیل علوم بر او آسان شود.

خبرهای خوش بشنود که از آن خوشحال و خشنود شود.

از مال دنیا غنی شود.

بر دشمن پیروز شود و جمله مرادات یابد

 

 

 

دعاى امام سجاد ع به وقت تنگى رزق و روزی

 

 

 

دعای 29 صحیفه سجادیه

( دعای امام سجاد علیه السلام هنگامی که رزق و روزی بر او تنگ می شد:


اللَّهُمَّ إِنَّکَ ابْتَلَیْتَنَا فِی أَرْزَاقِنَا بِسُوءِ الظَّنِّ، وَ فِی آجَالِنَا بِطُولِ الْأَمَلِ حَتَّی الْتَمَسْنَا أَرْزَاقَکَ مِنْ عِنْدِ الْمَرْزُوقِینَ، وَ طَمِعْنَا بِآمَالِنَا فِی أَعْمَارِ الْمُعَمَّرِینَ.
فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ هَبْ لَنَا یَقِینا صَادِقا تَکْفِینَا بِهِ مِنْ مَئُونَةِ الطَّلَبِ، وَ أَلْهِمْنَا ثِقَةً خَالِصَةً تُعْفِینَا بِهَا مِنْ شِدَّةِ النَّصَبِ وَ اجْعَلْ مَا صَرَّحْتَ بِهِ مِنْ عِدَتِکَ فِی وَحْیِکَ، وَ أَتْبَعْتَهُ مِنْ قَسَمِکَ فِی کِتَابِکَ، قَاطِعا لاهْتِمَامِنَا بِالرِّزْقِ الَّذِی تَکَفَّلْتَ بِهِ، وَ حَسْما لِلاشْتِغَالِ بِمَا ضَمِنْتَ الْکِفَایَةَ لَهُ فَقُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ الْأَصْدَقُ، وَ أَقْسَمْتَ وَ قَسَمُکَ الْأَبَرُّ الْأَوْفَی: وَ فِی السَّمَاءِ رِزْقُکُمْ وَ مَا تُوعَدُونَ.ثُمَّ قُلْتَ فَوَ رَبِّ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ مَا أَنَّکُمْ تَنْطِقُونَ.


خدایا تو ما را در روزیهایمان، به سوء ظن و در طول عمرمان، به آرزوی دراز، آزمایش ‍ فرمودی تا آن که روزی تو را از روزی خواران تو خواستیم و چشم طمع به میزان عمر کسانی که عمر طولانی داشته اند، دوختیم.
پس درود بر محمد و آل او فرست و یقینی عنایت فرما که از رنج طلب، بیاساییم، و اعتمادی در دل ما افکن که از جهد و کوشش بسیار، باز نشینیم.
و آن وعده ی صریح که در قرآن دادی و به دنبال آن قسم خورده ای (و بر آن تأکید کردی) که روزی را خود به عهده گرفتی و ضامن آن شدی، همان را مانع تشویش خاطر و رافع نگرانی ما قرار ده و آن را مانع اشتغال ما به آن چیزی که ضامن تأمین آن شدی، قرار ده.

پس گفتی و سخن تو راست ترین گفتار و درست ترین سخن است و سوگند یاد کردی و سوگند تو راست ترین سوگند است "و فی السماء رزقکم و ما توعدون" و روزی شما و آن چه وعده داده شده اید در آسمان است
و باز گفتی : "فو رب السماء و الارض انه لحق مثل ما انکم تنطقون" پس سوگند به پروردگار آسمان و زمین، که واقعا آن حق است، همانگونه که خود شما سخن می گویید. (سوره ذاریات، آیات 22 و 23)

 

 

 



فقر و پریشانى از او برطرف شود

 

 

 

در حدیث معتبر از حضرت على بن الحسین علیه السلام منقول است

هر که در وقت خواب این دعا رابخواند فقر و پریشانى از او برطرف شود

و هیچ گزنده باو ضرر نرساند:

اَلّلهُمَّ اَنْتَ اْلاَوَّلُ فَلا شَیْئىَ قَبْلَکَ وَاَنْتَ الظّاهِرُ فَلا شَیْئىَ فَوْقَکَ

وَاَنْتَ الْباطِنُ فَلا شَیْئىَ دُونَکَ وَاَنْتَ اْلاخَرُ فَلا شَیْئَى بَعْدَکَ

اَلّلهُمَّ رَبُّ السَّمواتِ الْسَبْعِ وَ رَبُّ اْلاَرَضینَ السَّبْعِ

وَ رَبُّ التَّوْریةِ وَاْلاِنْجیلِ وَالزَّبُورِ وَالْقُرآنِ الْحَکیمِ

اَعُوذُبِکَ مِنْ شَرِّ کُلِّ دابَةٍ اَنْتَ آخِذٌ بِناصِیَتِها

اِنَّکَ عَلى صِراطٍ مُسْتَقیمٍ.

 

Description: http://www.bunte-gifs.de/gifs/mini/mini84.gifDescription: http://www.bunte-gifs.de/gifs/mini/mini84.gifDescription: http://www.bunte-gifs.de/gifs/mini/mini84.gifDescription: http://www.bunte-gifs.de/gifs/mini/mini84.gifDescription: http://www.bunte-gifs.de/gifs/mini/mini84.gif

 

هر که هر شب این دعا را بخواند،

 

تا صبح او را عقرب و هیچ گزنده نگزد:

أعُوذُ بِکَلِمَاتِ الله التَّامَّاتِ الَّتِی

لا یُجَاوِزُهُنَّ بِرٌّ وَ لا فَاجِرٌ

مِن شَرِّ مَا خَلَقَ وَ ذَرَأَ وَ بَرَأَ ،

وَ مِنْ شَرِّ کُلِّ دابَّةٍ هُوَ اخِذٌ بِناصِیَتِها

اِنَّ رَبّى عَلى صِراطٍ مُسْتَقیمٍ.

 

 

 

 

ادعیه للمحبّت والمودّت

 

 

إذا أردت أن یحبک الله تعالى ویحبک الناس فعلیک بقراءة سورة الواقعة کل لیلة جمعة، فقد روی عن أبی عبد الله (علیه السلام) أنه قال:
( من قرأ فی کل لیلة جمعة الواقعة أحبه الله وأحبه إلى الناس أجمعین، ولم یر فی الدنیا بؤساً ولا فقراً ولا فاقة ولا آفة من آفات الدنیا وکان من رفقاء أمیر المؤمنین علیه السلام).

 

از امام صادق علیه السلام روایت هست:

کسی که خواند در هر شب جمعه سوره واقعه را ٬ خدا دوست خواهد داشت او را و دوست خواهند داشت او را مردم و نمی بیند در دنیا ناراحتی و فقر و کاستی و هیچ آفتی از آفات دنیا و خواهد بود از رفقاء حضرت علی امیرالمومنین علیه السلام

 

 

 

ختم نماز و روزه حاجت

 

 

اگر کسی حاجتی مهم داشته باشد هفت روز روزه بگیرد

و هر روز دو رکعت نماز به جای آورد

و در کعت اول بعد از حمد سه بار سوره مبارکه طارق

در رکعت دوم بعد از حمد ده بار سوره مبارکه توحید را بخواند

بعد از سلام به سجده رود و هفت بار بگوید :

سُبُّوحٌ‏ قُدُّوسٌ‏ رَبُ‏ الْمَلَائِکَةِ وَ الرُّوحِ

و سر بردارد و ۹۱ بار آیة الکرسی را بخواند

( محال است که حاجتش اگر مشروع باشد بر نیاید )

 

 

 



برای هر حاجت و هم و غم و پیشامد کار بزرگ

 

 

به روایت قطب راوندی در کتاب دعوات ٬حضرت سجاد علیه السلام فرموده است: که روز عاشورا پدرم امام حسین علیه السلام در حالی که خون جوش می زد مرا به سینه چسبانید و فرمود: پسرجان دعائی را که حضرت زهرا سلام اللّه علیها از رسول خدا صلی الله علیه و آله و او از جبرئیل آموخت و به من تعلیم داد ٬ حفظ کن از برای هر حاجت و هم و غم و پیشامد کار بزرگ و هر مصیبت مفید است و فرمود دعا کن و بگو:

 

الهی بحق یاسین و القرآن الحکیم و بحق طه و القرآن العظیم یا مَنْ یَقْدِرُ عَلیٰ حَوائِجَ السّائِلین یا مَنْ یَعْلَمُ ما فِی الضَّمیر یا مُنَفَساً عَنِ المَکْروبین یا مُفَرِجاً عَنِ المَغمومین یا راحِمَ الشِّیخِ الکبیر یا رازِقَ الطِّفلِ الصَّغیر یا مَنْ لایَحْتاجُ اِلَی التَّقسیر صل علی محمد و آل محمد و افعل بی کذا و کذا.

و به جای کذا و کذا حاجت بخواه.

 

 

 

جهت وسعت در زندگی

 

 

 

برای سرعت بخشیدن به گردش چرخ زندگی

و برای بدست آوردن جاه و قدرت

و جلب محبت و ایجاد امنیت برای خود و خانواده


 این آیه کریمه را ۶۶ مرتبه تلاوت نمایید


بخشی از آیه ۱۲۹ سوره توبه :

حَسْبِیَ اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ


این آیه دارای خاصیت های زیادی است

که لازم است لااقل روزی هشت بار خوانده شود

 

 

 



دعاى مولاى امیر المؤمنین برای وسعت رزق

 

 

از امیر المؤمنین علىّ بن ابى طالب علیه السّلام روایت شده که فرمودند: هر کس بر او روزى او تنگ شده باشد و راه‏هاى طلب معاش او بسته شده باشد پس این دعا را در ورق از پوست آهو یا در قطعه‏اى از پوست حیوانى دیگر بنویسد و آن را بر خود بیاویزد یا آنکه آن را در جامه‏اى بگرداند که آن را مى‏پوشد، پس همیشه همراه خود نگاه داشته آن را از خود جدا ننماید، خداى تعالى روزى او را وسیع مى‏گرداند و بر او درهاى مطلب‏ او را مى‏گشاید از جایى که آن را گمان نداشته باشد و دعا این است:


اللَّهُمَّ لَا طَاقَةَ لِفُلَانِ بْنِ فُلَانٍ بِالْجَهْدِ وَ لَا صَبْرَ لَهُ عَلَى الْبَلَاءِ وَ لَا قُوَّةَ لَهُ عَلَى الْفَقْرِ وَ الْفَاقَةِ اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ لَا تَحْظُرْ عَلَى فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ رِزْقَکَ وَ لَا تَقْتُرْ عَلَیْهِ سَعَةَ مَا عِنْدَکَ وَ لَا تَحْرِمْهُ فَضْلَکَ وَ لَا تَحْسِمْهُ مِنْ جَزِیلِ قِسْمِکَ وَ لَا تَکِلْهُ إِلَى خَلْقِکَ وَ لَا إِلَى نَفْسِهِ فَیَعْجِزَ عَنْهَا وَ یَضْعُفَ عَنِ الْقِیَامِ فِیمَا یُصْلِحُهُ وَ یُصْلِحُ مَا قَبْلَهُ بَلْ تَنْفَرِدُ بِلَمِّ شَعْثِهِ وَ تَوَلِّی کِفَایَتِهِ وَ انْظُرْ إِلَیْهِ فِی جَمِیعِ أُمُورِهِ إِنَّکَ إِنْ وَکَلْتَهُ إِلَى خَلْقِکَ لَمْ یَنْفَعُوهُ وَ إِنْ أَلْجَأْتَهُ إِلَى أَقْرِبَائِهِ حَرَمُوهُ وَ إِنْ أَعْطَوْهُ أَعْطَوْهُ قَلِیلًا نَکِداً وَ إِنْ مَنَعُوهُ مَنَعُوهُ کَثِیراً وَ إِنْ بَخِلُوا بَخِلُوا وَ هُمْ لِلْبُخْلِ أَهْلٌ اللَّهُمَّ أَغْنِ فُلَانَ بْنَ فُلَانٍ مِنْ فَضْلِکَ وَ لَا تُخْلِهِ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُضْطَرٌّ إِلَیْکَ فَقِیرٌ إِلَى مَا فِی یَدَیْکَ وَ أَنْتَ غَنِیٌّ عَنْهُ وَ أَنْتَ بِهِ خَبِیرٌ عَلِیمٌ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْراً إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً. وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ‏.

 

 

 

دعاى براى روزى حلال



احمد بن محمد بن ابى نصر گوید: به حضرت رضا علیه السلام عرض کردم :

فدایت شوم خداى عز و جل را بخوان (و دعا کن ) که روزى حلال به من روزى کند،

فرمود: آیا میدانى حلال چیست ؟

عرض کردم : آن چه نزد ما است از در آمد پاک است ،

فرمود: على بن الحسین علیه السلام مى فرمود:

حلال قوت (و روزى ) برگزیدگانست .

سپس فرمود:


(
اَسْاَلُکَ مِنْ رِزْقِکَ الْواسِع )

 

 

 

 

دعای حضرت ادریس (ع) معروف به اسمای ادریسی

 

 

 

دعای حضرت ادریس علیه السلام که از دعاهای عظیم الشان است شامل چهل اسم میباشد و معروف است به چهل اسم ادریسی. آن دعا این است:

سُبحانَکَ لا إلهَ إلاّ أنْتَ یا رَبَّ کُلِّ شَیءٍ وَوَارِثَهُ یا إلَه الآلِهَةِ الرَّفیعَ جَلالُهُ یا اللّهُ المَحمُودُ فی کُلِّ فِعالِهِ یا رَحمنَ کُلِّ شَیءٍ وَراحِمَهُ یا حَیُّ حِینَ لا حَیَّ فی دَیْمُومَةِ مُلْکِهِ وَبقائِهِ یا قَیُّومُ فَلا یَفُوتُ (شَیئاً عِلْمُهُ) شَیءٌ مِنْ عِلمِهِ وَلا یَؤُدُهُ یا واحِدُ الباقی أوَّلَ کُلّ شَیءٍ وآخِرَهُ یا دائِمُ بِغَیْر فَنَاءٍ وَلا زَوالٍ لِمُلْکِهِیا صَمَدُ فی غَیرِ شَبِیهٍ وَلا شَیءَ کَمِثْلِهِ یا بارُّ فَلا شَیْءَ کُفْؤُهُ وَلا مُدانِیَ لِوَصْفِهِ

یا کَبیرُ أنتَ الّذی لا تَهْتَدی القُلُوبُ لِعَظَمَتِهِ یا بارىءُ المُنْشِىءُ بِلاَ مِثالٍ خلا مِن غَیرِهِ یا زاکی الطّاهِرُ مِنْ کُلّ آفَةٍ بِقُدْسِهِ یا کافی المُوسِعُ لِما خَلَقَ مِنْ عَطایا فَضْلِهِ یا نَقِیُّ مِنْ کُلّ جَوْرٍ لَم یَرْضَهُ وَلمْ یُخالِطْهُ فِعالُهُ یا حنَّانُ أنْتَ الّذی وَسِعَتْ کُلَّ شیءٍ رَحْمَتُهُ یَا مَنّانُ ذا الإحْسانِ قَد عَمَّ الخَلائِقَ مَنُّهُ یا دَیّانَ العِبادِ فَکُلٌّ یَقُومُ خاضِعاً لِرَهْبَتِهِ یا خالِقَ مَنْ فی السَّمَاواتِ وَالأرَضِینَ فَکُلٌّ إلیه مَعَادُهُ یا رَحْمنُ وَراحِمَ کُلِّ صَریخٍ وَمَکْرُوبٍ وَغِیاثَهُ وَمَعَاذَهُ یا بارُّ فلا تَصِفُ الألْسُنُ کُنْهَ جَلالِ مُلْکِهِ وَعِزِّهِیا مُبْدِىءَ البدایا (البَرَایَا یَا مَنْ) لَم یَبْغِ فی إِنشَائِهَا أعواناً مِن خَلْقِهِ یا عَلاّمَ الغُیُوبِ فَلا یَؤُودُهُ مِن شیءٍ حِفْظُهُ یا مُعیداً ما أفْنَاهُ إذا بَرَزَ الخَلاَئِقُ لِدَعْوَتِهِ مِنْ مخَافَتِهِ یا حَلیْمُ ذَا الأَناةِ فَلا شَیءَ یَعْدِلُهُ مِن خَلقِهِ یا مَحمُودَ الفِعالِ ذا المَنِّ على جَمیعِ خَلقِهِ بِلُطفِهِ یا عَزیزُ المَنِیعُ الغالِبُ على أمْرِهِ فَلا شَیءَ یَعْدِلُهُ یا قاهِرُ ذا البَطشِ الشَّدِیدِ أنْتَ الّذِی لا یُطاقُ انْتِقامُهُ یا مُتعالی القَرِیبُ فی عُلُوِّ ارتِفاعِ دُنُوِّهِیا جَبَّارُ المُذَلِّلُ کُلَّ شَیءٍ بِقَهْرِ عَزیزِ سُلطانِهِ

یا نُورَ کُلِّ شَیءٍ أنتَ الّذی فَلَقَ الظُّلُماتِ نُورُهُ یا قُدُّوسُ الطاهِرُ مِن کُلّ سُوءٍ وَلا شَیءَ یَعْدِلُهُ یا قَریْبُ المُجیبُ المُتدانی دُونَ کُلِّ شَیءٍ قُربُهُ یا عالی الشّامِخُ فی السَّماء فَوقَ کُلّ شَیءٍ عُلُوُّ ارتِفاعِهِ یا بَدِیْعَ البَدائِعِ وَمُعیدَها بَعدَ فَنَائِها بقُدرَتِهِ یا جَلیلُ المُتکَبِّرُ عَلى کُلِّ شَیءٍ فَالعَدْلُ أمرُهُ والصّدقُ وَعدُهُ وَقَولُهُ یا مَجیدُ فلا یَبْلُغُ الأوهامُ کُلَّ ثَنائِهِ وَمَجدِهِ یا کَریمَ العَفْوِ والعَدْلِ أنْتَ الّذی مَلأَ کُلَّ شَیءٍ عَدْلُهُ یا عَظیمُ ذا الثَناءِ الفاخِرِ والعِزِّ وَالکِبْرِیاءِ فلا یَذِلُّ عِزُّهُ یا عَجِیبُ فَلا تَنْطِقُ الألْسُنُ بِکُلِ آلائِهِ وَثَنائِهِ أسألُکَ یا مُعتَمَدِی عِندَ کُلّ کُرْبَةٍ وَغِیاثی عِندَ کُلّ شِدَّةٍ بهذِهِ الأسماءِ أماناً مِنْ عُقُوباتِ الدُّنیا والآخِرَةِ وأسألُکَ أنْ تَصْرِفَ عَنّی بِهِنَّ کُلَّ سُوءٍ وَمَخُوفٍ وَمحذُورٍ وَتَصْرِفَ عنی أبصارَ الظَّلَمَةِ المُریدِینَ بِیَ السُوءَ الّذی نَهَیْتَ عَنهُ وأنْ تَصْرِفَ قُلُوبَهُمْ مِنْ شَرِّ ما یُضْمِرُونَ إلى خَیرِ ما لا یَمْلِکُونَ وَلا یَملِکُهُ غَیرُکَ یا کَریمُ.

دعای فوق معروف به دعای چهل اسم ادریسی است

دعوت اسماء ادریسی را میتوان به طرق مختلفه انجام داد که این طرق مجربه بطور معمول اگر با اذن استاد عامل دعوت باشد به نتایجی عالی در برآورده شدن حاجات توسط خداوند سبحان می انجامد.  مثلا برای اسم اول از این اسماء مبارکه برخی از نکاتی که میتوان بیان نمود اینگونه است:

سبحانک لا إله إلا أنتَ یا ربَّ کلِّ شیءٍ ووارثِهُ ورازِقَهُ وراحِمَهُ

جهت حصول حاجات مهم باید این اسم مبارکه سه هزار و چهل و یک مرتبه در روز خوانده شود. زمان شروع دعوت روز یکشنبه در وقت طلوع شمس است. اگر در چهل روز نتیجه مورد نظر حاصل نشد، در شب همان روز غسل نموده و در خلوت دو رکعت نماز حاجت بجای میآورد و به قدری که برایش میسر باشد قرآن بخواند. بعد از اتمام، سی مرتبه سوره مزمل را بخواند و در اثناء قرائت با کسی تکلم نکند و سپس هفت مرتبه بگوید:

یاعظیمُ یا عظیمُ یُرْجىَ لکلِّ عظیمٍ ، أغفرِ لی الذنبَ العظیمُ فإنه لا یغفر الذنبَ العظیمُ إلا العظیمُ صلِ على خیرتَک من خَلْقِکَ محمدٍ النبیِّ صلى الله علیه وسلم وآله الطیِّبیین الطاهرین .
اللهم إنی أسألک، وأتوجه الیک بنبیک محمد نبی الرحمة ، یا محمد ، إنی تَوَجَّهْتُ بِکَ إلىٰ رَبّی فی حاجتی هذِهِ لِتَقْضِىَ لـی( وحاجت خود را ذکر کند)، اللهمَّ فَشْفِعه فیَّ .

 

هنگام خواندن اسماء الهی با وضوء باشند و بوی خوش مانند عود استفاده کنند

 

 



فروش سریع اجناس ( بسیار مجرب )

 

 

 

 

دستور اول :

 

این دستور برای فروش سریع اجناس و زمین یا هر چیز دیگری بارها تجربه شده و اثر سریعی داشته است.

مقداری ماسه نرم تهیه کرده و آن را روی زمین یا داخل یک سینی پهن کرده و بعد وضو گرفته و انگشت اشاره دست راست خود را خشک کنید و نیت فروش آن چیز را کرده و بعد با همان انگشت این آیه را بصورت حروف مقطعه  روی ماسه ها بنویسید حالا ماسه ها را روی آن جنس مورد نظر جهت فروش بریزید

 

آیه اینست :

 

اَوَ من کان میتاً فاحییناه و جعلنا له نوراً یمشی به فی الناس

 

که بصورت مقطعه میشود  ا و م ن ک ا ن م ی ت ا ف ا ح ی ی ن ا ه و ج ع ل ن ا ل ه ن و ر ا ی م ش ی ب ه ف ی ا ل ن اس

 

 

دستور دوم :

 

این آیه را بر مقداری آب هفت مرتبه خوانده و با آن بدمید سپس بر روی اجناس بپاشید تا سریعا بفروش برسند

 

من اوفی بعهده من الله فاستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به و ذلک هو الفوز العظیم

 

‌( سوره توبه آیه ۱۱۱ )

 

نکته مهم :

 

ممکن است جنس شما طوری باشد که با ریختن آب خراب شود در این حالت بهتر است از ظرف پمپی آب که در آرایشگاه ها بکار می رود استفاده کنید چون باعث پخش شدن بسیار ریز قطرات آب میشود و چنانچه میسر نبود میتوانید آب را به دور و بر جنس بپاشید

 

 

دعا برای برکت کیسه پول (‌بسیار مجرب )

 

 

 

دستور اول :

 

با محلول روحانی ( گلاب زعفران مسک ) که قبلا گفتیم ٫ اینها را در ساعت سعد نوشته ( به جدول ساعات دعا مراجعه شود ) . و در کیسه یا کیف پول بگذارید

 

بسم الله الرحمن الرحیم یا مُعِزَّ کُلِّ ذلیل ٬ یا مُعِزَّ کُلِّ‌ ذلیل ٬ یا مُعِزَّ کُلِّ‌ ذلیل ٬ یا مُعِزَّ کُلِّ‌ ذلیل ٬ یا مُعِزَّ کُلِّ‌ ذلیل ٬ یا مُعِزَّ کُلِّ‌ ذلیل ٬ ذُوالطَّوْل ٬ ذُوالطَّوْل ٬ ذُوالطَّوْل ٬ ذُوالطَّوْل ٬ ذُوالطَّوْل ٬ ذُوالطَّوْل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ل ( تعداد ۲۳ تا ل باید باشهDescription: http://www.tizup.com/images/2014/05/27/download.jpg

 

و این شکلی که به رنگ سبز هست رو خودتون اخر این نوشته ها بکشید ٬ برای من مقدور نبود که بکشم عکسشو گذاشتم . انشاالله با این دعا کیف پولتون برکت پیدا کرد ٬ به افراد نیازمند هم کمک کنید تا برکت پولتون بیشتر بشه .

 

دستور دوم برای برکت کیسه پول :

این دستور از مجربات بسیار قوی بنده ( نویسنده کتاب مجربات باقر ) می باشد مشروط بر اینکه طبق شرایط نوشته شود . برای نوشتن باید ازمحلول روحانی ( گلاب زعفران ) برای نوشتن دعا استفاده کنید ٬ ابتدا مستطیل را رسم کرده و بعد آیات داخل آنرا بنویسید سپس اسماء‌الله سمت راست و اسماء‌ الله سمت چپ مستطیل را بنویسید

 

نکته مهم :‌

در هر ساعت سعد می توان آن را نوشت اما بهترین ساعت برای نوشتن این دستور روز جمعه و ساعت اول از وقت آفتاب می باشد .

Description: http://www.tizup.com/images/2014/05/29/etqytewr.png

 

 



برای بدست آوردن ثروت بی‌حد و حصر

 

 

 

مرحوم آیت‌الله نیستانکی نائینی در صفحه ۷۱ جلد دوم کتاب گوهر شب چراغ و مرحوم حضرت علامه آیت‌الله العظمی سید عباس حسینی کاشانی (ره) در صفحه ۳۱۲ جلد اول کتاب المخازن دستور نمازی را قرار داده‌اند که برای ثروت کاربرد دارد.

علمای مذکور فرموده‌اند که در بعضی از تفاسیر آمده، برای ثروتمند شدن به گونه‌ای که از حساب آن عاجز باشید در سه جمعه پشت سر هم دو رکعت نماز به شکل زیر بخوانید.

در هر رکعت ۱۰ مرتبه سوره حمد و ۱۱ مرتبه توحید بخوانید و پس از خاتمه نماز، ۱۰۰ صلوات بفرستید.

 

 

 

ختم سوره توحید برای طی الارض ، آسان شدن امور ، رزق بسیار



 


از جناب عارف کامل مرحوم سید عبد الکریم کشمیری نقل شده :


خواندن1000مرتبه در هر روز برای نورانیت ، روحانیت قلب، آسان شدن امور ورزق بسیار نافع است و در روایت از پیامبر نقل شده است کسیکه 1000بار بخواند خود را از خدا خریده واز بندگان خاص الهی شود. بی عدد کسی بخواند ومداومت کند طِیُّ الارض به او داده شود.همیشه خواندنش یقین انسان را زیاد میکند وایشان روزی 7000مرتبه وقتی در نجف بودند می خواندند نه دریک مجلس، بلکه در تمام روز حتی در راه رفتن

 

 

 



خواص ذکر یا منعم

 

 

 

بعد از نماز صبح برای زیادی نعمت

به عدد ابجد 211 مرتبه بگوید یا منعم

 

 

 



برای برکت و رونق کسب و کار

 



 

الف) آیات ابتدایی سوره رعد را تا ... لقوم یتفکرون در چهار برگ نوشته

و در چهار گوشه مغازه بیاویزد.


 ب) آیات ۴۰ و ۴۷ سوره بقره را بر برگه ای نوشته

 

و در مغازه ی تان بر روی اجناس قرار دهید.
 
ج) در محل کسب و کار ذکر زیر را فراوان بگویید :

 

(( بسم الله رحمن الرحیم لا اله الا الله و الله اکبر و الحمدالله کثیر

 

االلهم انی اسئلک من فضل رحمتک و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم))


برای نوشتن اینگونه ادعیه باید کاملا دقت شود

 

دعاها باید با محلول زعفران وگلاب نوشته شود که اگر گلاب نبود میتوانید بجایش

 

از آب برف یا باران یا آب زمزم استفاده کنید و مقداری هم مشک یا مسک به آن اضافه کنید ٬

 

اما اگر این دو ماده معطر را نداشتید اشکالی ندارد

 

در ساعات سعد از جمله مشتری یا شمس

 

و در روزهای شنبهُ، دوشنبه و یا جمعه نوشته شود

 

زمان نوشتن در روزهای قمر در عقرب نباشد

 

البته اگر دعای تبدیل نحس به سعد را بخوانید

 

میتوانید در هر ساعتی انجام دهید

 

کاغذی که استفاده می شود کاملا سفید و مربع باشد

 

به صورتی که تمام اضلاع آن یک اندازه باشند.

 

 

 

 

برای گشایش در کار و فتح و قوت کسب

 

 

 

برای گشایش در کار و فتح و قوت کسب هرکس2 بار صلوات بفرستد و

 

الم نشرح و آیه الکرسی را هر کدام 2 بار بخواند

 

و از انگشت کوچک تا بزرگ عقد کند (ببندد) البته تاثیر عجیبی خواهید دید.

 

و نیز برای گشایش کار آیه الکرسی بعد از هر نماز خوانده شود.

 

سوره قدر 10 بار بعد از نماز صبح خوانده شود.

 

 

 

 

 

 

[

برای غنی شدن

 

 

 

 

 

 

هر که این کلمات را صد نوبت بخواند غنی گردد و مجرب است

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

یا کَثیرَ الخَیر یاذالمَعرُوف یا قَدیمَ الاِحسان  اَحسِن اِلِینا  بِاحسانِکَ القَدیم برحمتک یا ارحم الراحمین

 

 

 

برای تبدیل فقر به ثروت

 

 

 

 



حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله نقل فرمودند : قسم به آن خدایی را که من را مبعوث فرموده هرکسی این دعا را همراه خود داشته باشد یا در دکان و یا در منزل خود گذارد فقر او به ثروت و وسعتِ رزق و روزی مبدل شود ان شاء الله

 

یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَالاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقََنی رَزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه  یا اَرحَمَ الرّاحِمِین

 

در دستور دیگر برای توسعه رزق گفته شده بعد از این دعا حمد و توحید و قدر و آیة الکرسی را بخواند و بعد برخیزد و رو به قبله حاجت بخواهد

 

 

 

 

 

 

خواص سوره فیل و واقعه برای روزی

 

 

هر کس سوره فیل را 21 بار بعد از نماز ظهر بخواند روزی او از غیب گشوده شود



سوره واقعه برای ازدیاد روزی تاثیر بسیار دارد

دعای تنگی روزی

 

 

 

 

دعای تنگی روزی ( و نیز درخواست حوائج در سفر طولانی ) که هنگام طلوع افتاب دراب اندازد :


بسم الله الرحمن الرحیم الملک الحق المبین من العبد الذلیل الی الملک المولی الجلیل سلام الله علی محمد و علی فاطمه والحسن والحسین و علی محمد و جعفر و موسی و علی و محمد و علی و الحسن و الحجة القائم المنتظر المهدی مولینا و سیدنا صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین رب انی مسنی الضر والخوف فاکشف ضری و امن خوفی بحق محمد و اله اسئلک بحق کل نبی و وصی و صدیق و شهید ان تصلی علی محمد و علی ال محمد یا الله یا رحمن الراحمین اشفعوا لی یا ساداتی و موالی بالشان الذی لکم عندالله فان لکم عنده شانا من الشان فقد مسنی الضر و الخوف یا ساداتی والله یا ارحم الراحمین وافعل بی ما انت اهله یا رب کذا و کذا

به جای کذا و کذا حاجت خود را بنویسد

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.