جهت زیاد شدن سود و مال این سوره را بخوانید

هر که 70 بار جهت مهمات سوره دخان را بخواند حاجتش روا گردد.
 
دخان؛ چهل و چهارمین سوره قرآن است که مکی و59آیه دارد.

در فضیلت سوره دخان از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده: هر کس سوره دخان را در شب ها قرائت کند، خداوند گناهان گذشته اش را می آمرزد.

در روایت دیگری آمده است: هر کس در شب جمعه سوره دخان را قرائت کند بخشیده خواهد شد.

همچنین از ایشان روایت شده که فرمودند: هر کس در شب یا روز جمعه سوره دخان را قرائت کند خداوند خانه ای در بهشت برای او بنا می کند. و کسی که در شب جمعه سوره دخان را قرائت می کند در حال صبح می کند که خداوند او را آمرزیده است و او را با حورالعین تزویج خواهد کرد.

امام باقر علیه السلام فرمودند: هر کس سوره دخان را در نمازهای واجب و نافله های خود بخواند خداوند وی را در روز قیامت در زمره ایمنان برانگیزاند و در سایه عرش خود جای دهد و حسابش را آسان کند و نامه عملش را به دست راستش دهد.
 
آثار و برکات سوره دخان

1) سوره دخان جهت شکوه و هیبت نزد مردم
هر کس این سوره را بنویسد و با خود همراه داشته باشد در چشم مردم با هیبت باشد و هر کس آن را بشوید و از آن آب بنوشد از شر سخن چین در امان خواهد بود.
 
 2)
سوره دخان جهت امان یافتن از شر جن
چون سوره دخان را بنویسی و بر طفل ببندی از شر جن و گزنده ها ایمن شود.
 
خاصیت سوره دخان،فضیلت سوره دخان

جهت زیاد شدن سود و مال سوره دخان را محل کسب خود قرار دهید
 
3)
سوره دخان برای برآورده شدن حاجت
از امام صادق علیه السلام نقل شده: هر که 70 بار جهت مهمات این سوره را بخواند حاجتش روا گردد و نیز هر که این سوره را بنویسد و با خود دارد خلایق او را دوست دارند.

 4) سوره دخان جهت برطرف شدن درد سر
 
اگر این سوره را بنویسند و آب آن را بر کسی که درد سر دارد بنوشانند خوب می شود...
 
5)
سوره دخان  جهت خلاصی از وسوسه های شیطانی
از پیامبر اکرم نقل شده است: اگر سوره دخان را بنویسد و به همراه داشته باشد از مکر و حیله های شیطان در امان است و اگر این نوشته را شب هنگام زیر سر خود بگذارد در خواب رویاهای شیرین و خوش می بیند و از اضطراب شبانه خلاص می شود...

 6) سوره دخان جهت زیاد شدن سود و مال
اگر تاجر ها و کاسب ها نوشته این سوره را در محل کسب خود قرار دهند سود فراوان خواهند کرد و صاحب مال زیاد خواهند شد.

 

چرا در حال نماز به همه چیز فکر می کنیم جز به نماز

اگر در عاقبت کار ها بیاندیشیم ، هر کاری را انجام نخواهیم داد !

فکر در عاقبت گناه از عواملی است که اگر آدمی به آن توجه داشته باشد ، در بازداشتن از گناه می تواند بسیار مؤثر باشد، البته این موضوع مشروط به این است که انسان برای خودش میدان فکری باقی گذاشته باشد .

گاهی از اوقات ما در زندگی خود رادر یک سری از حرکات و تحریکات وهیجاناتی قرار می‌دهد که اصلاً فکری برای خود باقی نمی گذاریم که بخواهیم فکر کنیم . خود را در لبه ی پرتگاه گناه قرار می دهیم که دیگر جایی برای تصمیم گیری و فکری برای انتخاب باقی نمی ماند .

همه گناهان مثل نفت نیستند که لازم باشد ، برای روشن شدنش کبریت بزنیم تا بسوزاند ، بعضی گناهان حالت بنزین رادارد ، از یک متری هم آتش می‌گیرد وهمه چیز را می سوزاند .

لذا اگر کسی بخواهد از انجام گناه مصون بماند ، باید از مقدمات گناه دوری کند وتا می تواند شرایط انجام گناه را به صفر برساند .

چرا سر نماز حواسمان پرت می شود؟

گاهی اوقات می بینیم که در حال نماز به همه چیز فکر می کنیم جز به نماز .

یکی از دلایل عمده اش این است که تا لحظه ی آخر در حال صحبت از دنیا بوده ایم ، اصلاً زمینه ای برای یک اتصال خوب را فراهم نکرده ایم.

اگر یک تکه طلا را در یک گونی ذغال بگذاریم ، طلا سیاه خواهد شد . اگر بخواهیم سیاه نشود باید اطراف آن را از پنبه پر کنیم ؛ کسی که ‌بخواهد سر نماز حواسش پرت نشود ، حداقل چند دقیقه قبل از نماز باید بنشیند ، فکر کند و زمینه ای برای ورود به بخش دیگری از عالم را کسب کند ، باید فکر کنیم که می خواهیم نماز بخوانیم ؛ به عبارتی نهایت کوچک می خواهد با نهایت بزرگی و کرم هم کلام شود .

فکر در عاقبت گناه ، عاملی برای توبه کردن

فکر کند که این چه گناه و لذت کوتاهی بود که انجام دادم ، کیفش تمام شد و عذابش باقی مانده .

فکر در مورد فانی بودن دنیا ،عاملی برای کسب زهد

سرانجام کسانی که دنیا را با تمام زرق و برق آن داشتند ، چه شد ؟!غیر از این است که تمام آنچه را که با هزاران مشقت به دست آورده اند ، گذاشتند و تنها چند تکه پارچه ی سفید بی ارزش را به خود همراه کردند و بردند ؟!

فکر درباره مرگ ، عامل کنترل هوس ها است ؛ « اذْکُرُوا هَادِمَ اللَّذَّاتِ »1

فکر در تاریخ ،عامل عبرت

امیر المؤمنین علیه السلام می ‌فرماید: گرچه من عمر پیشینیان را نکرده ام اما در تاریخ آنها غور کردم و فکر کردم ، وچون تاریخ گذشتگان را مطالعه کرده ام و می دانم ؛« قَدْ صِرْتَ کَأَحَدِهِمْ ؛ گویی من هم یکی از آنان هستم.»2

فکر در تاریخ عامل عبرت است و عبرت از تجربه بسیارمهم تر و با ارزش تر می باشد .

فرق تجربه و عبرت چیست؟

در تجربه انسان خودش باید بسوزد تا دفعه دوم یاد بگیرد که چه کند ، اما در عبرت دیگران می سوزند ومافقط ازآن عبرت می گیریم و استفاده می کنیم .
امیر المؤمنین علیه السلام می ‌فرماید: گرچه من عمر پیشینیان را نکرده ام اما در تاریخ آنها غور کردم و فکر کردم ، وچون تاریخ گذشتگان را مطالعه کرده ام و می دانم ؛« قَدْ صِرْتَ کَأَحَدِهِمْ ؛ گویی من هم یکی از آنان هستم

فکر در مخلوقات ،عامل ایمان

انسان وقتی در مورد مخلوقات فکر می کند ، ایمانش قوی تر و مستحکم تر می شود ؛ « وَ یَتَفَکَّرُونَ فی‏ خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْض رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلاً سُبْحانَکَ فَقِنا عَذابَ النَّارِ »3

زیربنای ایمان علم و فکر است ؛

قرآن می فرماید : اول در آفرینش فکر می‌کنند و در انتها ایمانشان قوی تر شده و جهان را بیهوده و باطل نمی پندارند.

اگر ما به این نکته باور حقیقی داشته باشیم که عالم بیهوده آفریده نشده است ، بسیاری از معضلات رفتاری و اخلاقیمان حل خواهد شد و به زندگی با دیدی متفاوت خواهیم نگریست .
تفکر

تقاضای شایسته در کنار فکر خوب

روزی پیامبر خدا (ص) غلام خود راکه سال ها در کنار ایشان خدمت کرده بود را صدا زد و فرمود : تو سال ها در خانه ی ما کار می کنی ، از من چه تقاضایی داری که برایت انجام دهم ؟ خادم اجازه خواست که فکر کند و بعد درخواستش را بیان کند .

بعد از چند روز خدمت حضرت رسید و به حضرت عرض کرد : می خواهم از خدا بخواهی وقتی عمرمن تمام شد ، در بهشت در محضر و جوار شما باشم . حضرت فرمود : این درخواست را چگونه بدست آوردی ؟

عرض کرد : بسیار فکر کردم و دیدم که بهترین چیزی می تواند سعادت دو دنیای من را اجابت کند ، جز این درخواست نمی باشد . حضرت فرمود : تو در قیامت در جوار من خواهی بود مشروط بر اینکه سجده‌های طولانی انجام بدهی ؛ « أَعِنَّا بِطُولِ السُّجُود »4

قرآن می فرماید : اول در آفرینش فکر می‌کنند و در انتها ایمانشان قوی تر شده و جهان را بیهوده و باطل نمی پندارند.

اگر ما به این نکته باور حقیقی داشته باشیم که عالم بیهوده آفریده نشده است ، بسیاری از معضلات رفتاری و اخلاقیمان حل خواهد شد و به زندگی با دیدی متفاوت خواهیم نگریست

فکر در مفاسد اخلاقی، عامل تهذیب

مرحوم نراقی درکتاب " معراج السعادة " در مورد دوای هریک از عیب های اخلاقی می فرماید : دوای این رذیله ی اخلاقی در درجه اول این است که آدمی فکر کند که این صفت چقدر زشت و ناپسند است ، زیرا که فکر در مفاسد اخلاقی ، خود عامل تهذیب است .

در آموزه های دینی برای لحظه ای فکر کردن پاداش های فراوانی قرارداده شده که این ،خود می تواند گواه و سندی بر اهمیت این موضوع باشد .

عبادتی بی ریا و بدون وسیله

نکته ی جالب این جا است که بدانیم فکر کردن ، عبادتی بی ریا وبی وسیله است چرا که در حال فکر کردن ، هیچ کس متوجه این امر نخواهد شد وبرای این عبادت به هیچ ابزارو وسیله ای احتیاج نخواهیم داشت .

 

چند ویژگی حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

چند ویژگی حضرت اباعبدالله(ع)(به نقل از کتاب خصائص الحسینیه)

1- بهشت دربی دارد به نام باب الحسین

2-امام حسین(ع) از هیچ خانمی شیر نخورده است

*روایت آمده در کتاب ارشاد در مورد رزق امام حسین(ع):

1)پیامبر زبان در دهان امام حسین(ع) قرار میدادند

2)پیامبر انگشت در دهان امام حسین(ع) قرار میدادند

**به همین دلیل است که پیامبر(ص) فرموده اند:حسین منی و انا من حسین

3-امام حسین(ع) شبیه ترین افراد به پیامبر بوده است

4-در تاریکی گلوی مبارک امام حسین(ع) نورانی بود

5-پاک و پاکیزه بودند

ادامه ویژگی های حضرت

1- بهشت دربی دارد به نام باب الحسین

2-امام حسین(ع) از هیچ خانمی شیر نخورده است

*روایت آمده در کتاب ارشاد در مورد رزق امام حسین(ع):

1)پیامبر زبان در دهان امام حسین(ع) قرار میدادند

2)پیامبر انگشت در دهان امام حسین(ع) قرار میدادند

**به همین دلیل است که پیامبر(ص) فرموده اند:حسین منی و انا من حسین

3-امام حسین(ع) شبیه ترین افراد به پیامبر بوده است

4-در تاریکی گلوی مبارک امام حسین(ع) نورانی بود

5-پاک و پاکیزه بودند

6-پیامبر تمام بدن امام حسین(ع) را در قنداقه میبوسید و گریه میکرد

7-شب تولد امام حسین(ع) آتش جهنم خاموش میشود

8-در تولد امام حسین(ع) ملائک فوج فوج می آمدند و به پیامبر(ص) تبریک میگفتند

9-فطرس ملک آزاد شده امام حسین(ع) است

10-امام حسین(ع) از روی حزن به دنیا آمده است

11-شب عاشورا امام حسین از حضرت مهدی(عج) صحبت کرده است

12-امام حسین(ع) وارث همه پیامبران است

13-هیبت امام حسین(ع) مانند هیبت حضرت علی(ع) است

14-یاران امام حسین(ع)،یارانی بی نظیرند

15-امام زمان(عج) صبح و شام برای امام حسین(ع) گریه میکند

16-نصف عذاب اهل دنیا برای قاتلان امام حسین(ع) است



 

دانستنیهایی در مورد خواص شگفت انگیز آیة الکرسی

 

 

خواص آیة الکرسی


تعدادی از خواص علوم غریبه ای آیه های (255) , (256) , (257) سوره مبارکه بقره که مجموعا به آیة الکرسی
مشهور است به جهت استفاده دوستان در کارها بیان میگردد امید آنکه مفید واقع شود انشا الله .

متن آیات شریفه


بسم الله الرّحمن الرّحیم
اللّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ
مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ
عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ
بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ
وَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ «255»
لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ
بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ
لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ «256» اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ
آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ
أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ
أُوْلَـئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ «257»


ترجمه آیات شریفه


خداى یکتا که جز او هیچ معبودى نیست ، زنده و قائم به ذات [ و مدّبر و برپا دارنده و نگه دارنده همه مخلوقات ] است ،
هیچ گاه خواب سبک و سنگین او را فرا نمی گیرد، آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است در سیطره مالکیّت و فرمانروایى اوست .
کیست آنکه جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند ؟ آنچه را پیش روى مردم است [ که نزد ایشان حاضر و مشهود است ] و آنچه را
پشت سر آنان است [که نسبت به آنان دور و پنهان است] می داند . و آنان به چیزى از دانش او احاطه ندارند مگر به آنچه او بخواهد.
تخت [حکومت ، قدرت و سلطنت]ش آسمان ها و زمین را فرا گرفته و نگهدارى آنان بر او گران و مشقت آور نیست ; و او بلند مرتبه و بزرگ است .
« 255»
در دین ، هیچ اکراه و اجبارى نیست [ کسى حق ندارد کسى را از روى اجبار وادار به پذیرفتن دین کند ، بلکه هر کسى باید آزادانه
با به کارگیرى عقل و با تکیه بر مطالعه و تحقیق ، دین را بپذیرد ] . مسلماً راه هدایت از گمراهى [ به وسیله قرآن ، پیامبر و امامان معصوم ]
روشن و آشکار شده است . پس هر که به طاغوت [ که شیطان ، بت و هر طغیان گرى است ] کفر ورزد و به خدا ایمان بیاورد ، بى تردید به
محکم ترین دستگیره که آن را گسستن نیست ، چنگ زده است ; و خدا شنوا و داناست . « 256» خدا سرپرست و یار کسانى است که
ایمان آورده اند ; آنان را از تاریکى ها [ ى جهل ، شرک ، فسق وفجور ] به سوى نورِ [ ایمان ، اخلاق حسنه و تقوا ] بیرون می برد .
و کسانى که کافر شدند ، سرپرستان آنان طغیان گرانند که آنان را از نور به سوى تاریکى ها بیرون می برند ; آنان اهل آتش اند
و قطعاً در آنجا جاودانه اند . « 257»


خواص آیة الکرسی


فایده اول - اینکه ده موضع است در آیت الکرسی که وقف است هرکه در وقت تلاوت آن ملاحضه نماید و به هر وقف که برسد بایستد
و یک انگشت تا کند ابتدا از انگشت خنضر دست رات که همان انگشت کوچک است شروع کند تا به انگشت ابهام که همان
انگشت شصت است و سپس دست چپ نیز به همین ترتیب و آنچنان دست فراهم آورد و متوجه درگاه بینیاز شود بر مراد و
مطلبی که دارد طلب نماید بعد از آن سه مرتبه سوره الم نشرح را بخواند و سه مرتبه قل هو الله احد بعد از آن ابتدا فتح را از
انگشت ابهام دست چپ آغاز نماید و هر انگشت را به فاتحه بگشاید و دستها را به جمیع اعضای خود بمالد و سه مرتبه بر خود
بدمد از جمیع امراض علل در امان خدا قرار گیرد .

فایده دوم - اگر کسی را مهمی پیش آید که در آن عاجز و معطل بماند و علاج آنرا نتواند بایستی که غسل نماید و وضو سازد
و به نیّت آن مهم آیت الکرسی را تلاوت کند و چون به میان یشفع عنده که وسط دو عین است برسد نیت و مهم خویش از خاطر
بگذراند البته آن مهم مطابق دلخواه او برآید و اگر کسی را دشمن صعبی باشد که به هیچ وجه با او مقاومت نتواند به نیبت مقهور
ساختن او و مغلوبی آن شخص مشغول تلاوت گردد و چون به وسط دو میم یعلم ما بین ایدیهم رسد آن شخص و نیت خویش از خاطر
بگذراند البته آن ظالم مقهور گردد و خواننده بر او ظفر یابد و این عمل از جمله مجربات است .

فایده سوم - به جهت عزبت هر آنکه خواهد در نزد ملوک و بزرگی و در نزد دشمن و دوست عزیز و مکربم گردد سه مرتبه
آیت الکرسی بخواند و بر کف هر دو دست خود بدمد و به صورت خود مسح کند در نظر خلایق عزیز و مکرم گردد و جمله با وی مهربان شوند .

فایده چهارم - به جهت محبت بین دو حلال زوج و زوجه اگر بخواهد میان زن و شوهری که مهرشان نسبت به یکدیگر تقلیل یافته است
محبت زایدی برقرار گردد چنانکه یک ساعت نتوانند از یکدیگر جدا شوند در مسجد جامع شش رکعت نماز بخواند ایگونه که هر دو رکعت
به یک سلام و در هر رکعت بعد از یکبار خواندن حمد هفت مرتبه ایت الکرسی را بخواند و چون از این نماز فارغ آید چهل و یکبار آیت الکرسی
بخواند و بعد آن چهل و یک دانه فلفل سفید که همراه دارد به جهت ایجاد محبت بین آنها در اتش اندازد یا چنانچه مایل به انجام اعمال آتشی
نیست میتواند آن دانه ها را زیر خاک پاکی دفن نماید در محلی که قدم بر انجا ننهند و پای بر آنها نگذارند انشا الله بهبود یابند .

فایده پنجم - به جهت ازدواج برای عقد نکاح مطلبه آیت الکرسی را بر شش دانه مویز یک به یک بخواند
و یکبار بر جمیع آنها بخواند انگاه به مطلوبه بدهد تا میل نماید فوق العاده موثر است .

فایده ششم - اگر خواهد به نیکویی و حلال کسی را از مکان دوری بیاورد بستاند پاره کشته زرد و عود خام و دخنه مریم
و آنها را باهم بیامیزد و 41 بار ایت الکرسی را بر آنها بخواند به اسم آن شخص و مادر او و به هنگام زوال آفتاب دود کند آن
مسافر یا غایب هر چقدر دور باشد به سرعت حاضر گردد و شتابان باز اید .

فایده هفتم - به جهت بستن زبان دشمن و شخصی که بدگویی میکند بایستی ایت الکرسی را به نام او
و نام مادر او اگر میداند بنویسد و در خانه تاریکی سرنگون بیاویزد که زبان آن بدگو بسته گردد .

 

منبع:تبیان